Career Opportunities // Offres d’emploi
The Banff Forum is an equal opportunity employer and we are committed to practices that support Equity, Diversity, Inclusion and Indigeneity.
The Banff Forum is currently looking to fill the following position:
Manager of Administration and Events (Full Time, 2-year contract with possibility of extension)
Le Forum de Banff est un employeur souscrivant au principe de l’égalité des chances et avons pris l’engagement de nous conformer aux meilleures pratiques appuyant l’équité, la diversité, l’inclusion et l’indigénéité.
Le Forum de Banff embauchons! Nous cherchons a remplir les postes suivante :
Gestionnaire de l'administration et des événements (Temps plein, contrat de 2 ans avec possibilité de prolongation)
Team // L'équipe
The organization is run by dedicated staff who are supported and overseen by a volunteer Board of Directors. Our Advisory Council is composed of esteemed alumni who provide ongoing guidance to the organization. // L'organisation est gérée par un personnel dévoué, soutenu et supervisé par un conseil d'administration bénévole. Notre conseil consultatif est composé d'anciens élèves estimés qui fournissent des conseils continus à l'organisation.
Lydia Blanchard
Executive Director // Directrice général (Ottawa, ON)
(613) 218-3880 // lblanchard@banffforum.ca
Lydia Blanchard is a seasoned development and engagement leader with over 15 years of experience in the non-profit, hospitality, and tourism sectors. As the Executive Director of Banff Forum, Lydia oversees one of Canada’s preeminent public policy forums that convenes leaders and thinkers from diverse backgrounds and perspectives to discuss and debate the most pressing issues facing the country today. She is passionate about creating meaningful connections, partnerships, and dialogue that advance the mission and vision of the Banff Forum, which is to build a more united, innovative, and prosperous Canada for all those who live here. She leverages her skills in relationship development, communications, and strategic planning to cultivate and steward a network of deeply engaged board members, participants, alumni, sponsors, and stakeholders.
Lydia studied Theatre Arts at the University of Ottawa, and she brings her expertise in event management, marketing, and public relations to plan and execute the annual Banff Forum, which is a unique and impactful opportunity for cross-sectoral conversations, unparalleled discourse, learning, networking, changemaking, and leadership development.
She has also been recognized with awards for her work by several event industry organizations, including Meeting Professionals International; Connect Association; Smart Meetings; Meetings + Incentive Travel Canada; and Minto Group.
Lydia Blanchard est une leader chevronnée du développement et de l'engagement avec plus de 15 ans d'expérience dans les secteurs des organisations à but non lucratif, de l'hôtellerie et du tourisme. En tant que directrice générale du Forum de Banff, Lydia supervise l’un des plus importants forums de politique publique du Canada, qui réunit des dirigeants et des penseurs d’horizons et de perspectives divers pour discuter et débattre des enjeux les plus urgents auxquels le pays est confronté aujourd’hui. Elle est passionnée par la création de liens, de partenariats et de dialogues significatifs qui font progresser la mission et la vision du Forum de Banff, qui est de bâtir un Canada plus uni, plus innovant et plus prospère pour tous ceux qui y vivent. Elle met à profit ses compétences en développement de relations, en communication et en planification stratégique pour cultiver et gérer un réseau de membres du conseil d’administration, de participants, d’anciens élèves, de commanditaires et d’intervenants profondément engagés.
Lydia a étudié les arts du théâtre à l’Université d’Ottawa et elle apporte son expertise en gestion d’événements, en marketing et en relations publiques pour planifier et exécuter le Forum de Banff annuel, qui est une occasion unique et percutante de conversations intersectorielles, de discours sans précédent, d’apprentissage, de réseautage, de changement et de développement du leadership. Elle a également été récompensée pour son travail par plusieurs organisations du secteur de l'événementiel, notamment Meeting Professionals International, Connect Association, Smart Meetings, Meetings + Incentive Travel Canada et Minto Group.
Board of Directors // Conseil d'administration
Brian Kingston
Chair // Président du conseil (Ottawa, ON)
Brian Kingston is President and Chief Executive Officer of the Canadian Vehicle Manufacturers’ Association (CVMA). The CVMA represents Canada’s leading manufacturers of light and heavy duty motor vehicles. Its membership includes Ford Motor Company of Canada, Limited, General Motors of Canada Company, and Stellantis (FCA Canada).
Prior to joining the CVMA, Brian was Vice President of Policy, Fiscal and International, at the Business Council of Canada where he led the Council’s economic policy priorities and global engagement. From 2009 to 2012 he served in the federal government with positions at the Department of Finance, Global Affairs Canada, Innovation, Science and Economic Development Canada, the Treasury Board Secretariat, and the
Privy Council Office. Brian is active in the non-profit sector including as past president of the Ottawa Economics Association and as the current chair of the Banff Forum.
Brian holds a bachelor’s degree in economics from Carleton University, a master’s degree in international affairs from the Norman Paterson School of International Affairs and an MBA from Ivey Business School.
Brian Kingston est président et chef de la direction de l’Association canadienne des constructeurs de véhicules (ACCV). L’ACCV représente les principaux fabricants canadiens de véhicules automobiles légers et lourds. Elle compte parmi ses membres Ford du Canada Limitée, la Compagnie General Motors du Canada et Stellantis (FCA Canada).
Avant de se joindre à l’ACCV, Brian était vice-président des politiques, de la fiscalité et de l’international au Conseil canadien des affaires, où il dirigeait les priorités de la politique économique et l’engagement mondial du Conseil. De 2009 à 2012, il a travaillé au sein du gouvernement fédéral au ministère des Finances, à Affaires mondiales Canada, à Innovation, Sciences et Développement économique Canada, au Secrétariat du Conseil du Trésor et au Bureau du Conseil privé. Brian est actif dans le secteur à but non lucratif, notamment en tant qu’ancien président de l’Ottawa Economics Association et en tant que président actuel du Forum de Banff.
Brian est titulaire d’un baccalauréat en économie de l’Université Carleton, d’une maîtrise en affaires internationales de la Norman Paterson School of International Affairs et d’un MBA de l’Ivey Business School.
Marc Adam
Director // Directeur (Montréal, QC)
Marc Adam is a Montréal-based dynamic entrepreneur, investor, and business intelligence expert with a proven track record in strategic planning, technology, and innovation. As the founder and CEO of Nixa, he has led the company to become North America's leading web development firm for complex projects, earning the title of Canada's best web development firm in both 2021 and 2022. Marc's leadership and vision have driven Nixa's global impact across over 20 countries. His expertise includes risk management and investment strategy, showcasing his financial acumen and execution capabilities.
Over his 11 years as president of Nixa, Marc has consistently demonstrated his commitment to economic development and technological advancement. Beyond his professional accomplishments, Marc is deeply engaged in philanthropy and community engagement. He actively collaborates with NGOs and NPOs to eradicate poverty, improve health, and support education. Marc has spearheaded innovative projects in AI advancement and technology for humanity, reinforcing his dedication to leveraging technology for positive social impact.
Fluent in both French and English, Marc is well-equipped to support bilingual initiatives and is dedicated to making a lasting, positive difference in the lives of countless individuals through technologies.
Marc Adam est un entrepreneur, investisseur et expert en intelligence d'affaires dynamique basé à Montréal, qui a fait ses preuves en planification stratégique, en technologie et en innovation. En tant que fondateur et PDG de Nixa, il a conduit l'entreprise à devenir la principale société de développement Web en Amérique du Nord pour des projets complexes, remportant le titre de meilleure société de développement Web au Canada en 2021 et 2022. Le leadership et la vision de Marc ont permis à Nixa d'avoir un impact mondial dans plus de 20 pays. Son expertise comprend la gestion des risques et la stratégie d'investissement, mettant en valeur son sens financier et ses capacités d'exécution.
Au cours de ses 11 années en tant que président de Nixa, Marc a constamment démontré son engagement envers le développement économique et le progrès technologique. Au-delà de ses réalisations professionnelles, Marc est profondément engagé dans la philanthropie et l'engagement communautaire. Il collabore activement avec des ONG et des OBNL pour éradiquer la pauvreté, améliorer la santé et soutenir l'éducation. Marc a dirigé des projets innovants dans le domaine de l'avancement de l'IA et de la technologie pour l'humanité, renforçant ainsi son engagement à tirer parti de la technologie pour un impact social positif.
Parlant couramment le français et l’anglais, Marc est bien équipé pour soutenir des initiatives bilingues et s’engage à faire une différence durable et positive dans la vie d’innombrables personnes grâce aux technologies.
Mark Cameron
Director // Directeur (Ottawa, ON)
Mark Cameron is Vice-President External Relations with the Pathways Alliance, and has three decades of experience in government, business and consulting. Mark has served in several roles with the Government of Canada, including in Ministers’ offices, the Privy Council Office, and as Director of Policy and Research in the Prime Minister’s Office. Mark has also served as Deputy Minister of the Policy Coordination Office in the Government of Alberta. He has worked in executive roles with Ontario Power Generation, BlackBerry, and Hill + Knowlton Strategies, and as the past Executive Director of Canadians for Clean Prosperity.
Mark has served in board or advisory roles with the Canadian-American Business Council, Canada-India Business Council, the Munk Debates, Canada 2020, Smart Prosperity, the Energy Futures Lab, Public Policy Forum and the Banff Forum. Mark attended McGill University and the University of British Columbia and holds a BA and MA in Political Science from UBC.
Mark Cameron est vice-président des relations extérieures de Pathways Alliance et possède trois décennies d’expérience dans le gouvernement, les affaires et le conseil. Mark a occupé plusieurs postes au sein du gouvernement du Canada, notamment dans les cabinets des ministres, au Bureau du Conseil privé et en tant que directeur des politiques et de la recherche au Cabinet du premier ministre. Mark a également été sous-ministre du Bureau de coordination des politiques du gouvernement de l’Alberta. Il a occupé des postes de direction chez Ontario Power Generation, BlackBerry et Hill + Knowlton Strategies, et a été directeur général de Canadiens pour une prospérité propre.
Mark a siégé au conseil d’administration ou a été conseiller auprès du Canadian-American Business Council, du Canada-India Business Council, des Munk Debates, de Canada 2020, de Smart Prosperity, de l’Energy Futures Lab, du Public Policy Forum et du Forum de Banff. Mark a fréquenté l’Université McGill et l’Université de la Colombie-Britannique et est titulaire d’un baccalauréat et d’une maîtrise en sciences politiques de l’UBC.
Jeffrey Collins
Director // Directeur (Charlottetown, PEI)
A proud east coaster, Jeff hails from the big city of Placentia, Newfoundland. He now calls Stratford, PEI home where he resides with his spouse Jenny and two young daughters, Eva and Maggie. A former provincial trade negotiator, Jeff is currently a senior policy advisor with the Department of National Defence. His work is largely focused on defence supply chains. When not at DND, he is teaching international relations courses to undergraduate and graduate students at the University of Prince Edward Island.
Before joining DND in 2022, Jeff was a frequent commentator on foreign and defence issues, giving expert opinion to the House of Commons and in both national and international media. He is the author of dozens of reports and articles on Canadian defence and foreign policy matters. His second book, on problems with Canada’s defence procurement system, was published in December 2023. Jeff holds a PhD in Political Science from Carleton University, a law degree from the University of Aberdeen, a MA in Strategic Studies from the University of Birmingham, and a BA from Memorial University of Newfoundland.
Jeff est originaire de la grande ville de Placentia, à Terre-Neuve. Il habite maintenant à Stratford, à l’Île-du-Prince-Édouard, avec sa conjointe Jenny et ses deux jeunes filles, Eva et Maggie. Ancien négociateur commercial provincial, Jeff est actuellement conseiller principal en politiques au ministère de la Défense nationale. Son travail est principalement axé sur les chaînes d’approvisionnement de la défense. Lorsqu’il n’est pas au MDN, il enseigne des cours de relations internationales aux étudiants de premier et de deuxième cycle de l’Université de l’Île-du-Prince-Édouard.
Avant de se joindre au MDN en 2022, Jeff était un commentateur fréquent sur les questions étrangères et de défense, donnant son avis d’expert à la Chambre des communes et dans les médias nationaux et internationaux. Il est l’auteur de dizaines de rapports et d’articles sur les questions de défense et de politique étrangère du Canada. Son deuxième livre, sur les problèmes du système d’approvisionnement en matière de défense du Canada, a été publié en décembre 2023. Jeff est titulaire d’un doctorat en sciences politiques de l’Université Carleton, d’un diplôme en droit de l’Université d’Aberdeen, d’une maîtrise en études stratégiques de l’Université de Birmingham et d’un baccalauréat de l’Université Memorial de Terre-Neuve.
Rachel Curran
Director // Directrice (Ottawa, ON)
Rachel Curran is a lawyer by training, with nearly fifteen years of experience providing strategic and policy advice to the Prime Minister of Canada and federal and provincial Cabinet ministers. She worked as a senior associate with Harper & Associates Ltd., and as an instructor with Carleton University’s Riddell Program in Political Management. Rachel is currently Head of Public Policy, Canada for Meta Platforms.
Rachel Curran est avocate de formation et compte près de quinze ans d’expérience dans la prestation de conseils stratégiques et politiques au premier ministre du Canada et aux ministres fédéraux et provinciaux. Elle a travaillé comme associée principale chez Harper & Associates Ltd. et comme chargée de cours au programme Riddell en gestion politique de l’Université Carleton. Rachel est actuellement responsable des politiques publiques pour le Canada chez Meta Platforms.
Jennifer Ditchburn
Director // Directrice (Ottawa, ON)
Jennifer Ditchburn is the President and CEO of the Institute for Research on Public Policy, one of Canada’s oldest and most influential think tanks. She is a not-for-profit sector executive and seasoned communicator working to make complex public policy issues and politics better understood by Canadians. From 2016 to 2021, she was the Editor-in-Chief of the IRPP’s influential digital magazine, Policy Options.
Prior to joining the IRPP, Jennifer spent two decades covering national and parliamentary affairs for The Canadian Press and for CBC Television. She is the winner of three National Newspaper Awards, the recipient of the prestigious Charles Lynch Award for outstanding coverage of national issues, and three Canadian Online Publishing silver awards for her columns. In 2015, she was named one of the 10 most influential Hispanic-Canadians.
Jennifer Ditchburn est présidente et directrice générale de l’Institut de recherche en politiques publiques, l’un des groupes de réflexion les plus anciens et les plus influents du Canada. Elle est une dirigeante du secteur à but non lucratif et une communicatrice chevronnée qui s’efforce de mieux faire comprendre aux Canadiens les enjeux complexes de politique publique et la politique. De 2016 à 2021, elle a été rédactrice en chef du magazine numérique influent de l’IRPP, Options politiques.
Avant de se joindre à l’IRPP, Jennifer a passé deux décennies à couvrir les affaires nationales et parlementaires pour La Presse canadienne et pour CBC Television. Elle a remporté trois prix du journalisme canadien, le prestigieux prix Charles Lynch pour sa couverture exceptionnelle des enjeux nationaux et trois prix d’argent du Canadian Online Publishing pour ses chroniques. En 2015, elle a été nommée l’une des 10 Hispano-Canadiennes les plus influentes.
Dylan Hanley
Vice-Chair // Vice-président (Ottawa, ON)
Dylan Hanley is currently Executive Vice President at U15 Canada, overseeing the operations and management of The U15, along with its government relations activities.
Dylan is also a leader in Canada’s Jewish community as the Vice-Chair of the Canadian Jewish Political Affairs Committee (CJPAC). Prior to his role with U15, Dylan spent almost a decade with The Centre for Israel and Jewish Affairs (CIJA), Canada’s leading Jewish advocacy organization. Dylan is also Vice Chair of the Banff Forum.
Originally a proud Calgarian, Dylan lives in Ottawa with his wife and two children.
Dylan Hanley est actuellement vice-président exécutif de U15 Canada, supervisant les opérations et la gestion de l’organisation, ainsi que ses activités de relations gouvernementales.
Dylan est également un leader de la communauté juive canadienne en tant que vice-président du Comité des affaires politiques juives canadiennes (CJPAC). Avant d’occuper son poste chez U15, Dylan a passé près de dix ans au Centre consultatif des relations juives et israéliennes (CIJA), la principale organisation de défense des droits juifs au Canada. Dylan est également vice-président du Forum de Banff.
Dylan, fier d’être originaire de Calgary, vit à Ottawa avec sa femme et ses deux enfants.
Sacha Haque
Director // Directrice (Montréal, QC)
Sacha Haque is a senior leader, business partner and trusted advisor with over twenty years of legal and operational experience. Sacha joined the Webster Family Group (Imperial Windsor Group Inc. and the R. Howard Webster Foundation, a philanthropic foundation) in November 2023 as President.
Sacha is also a Senior Advisor at Sagard, a multi-strategy alternative asset management firm. Sacha served as Partner, General Counsel and Secretary of Sagard from 2017 to 2023, where she was responsible for overseeing all aspects of legal affairs at the firm and was a member of the firm’s Executive Committee. Sacha is also a member of the Board of Directors of Trisura Group Ltd. (TSX: TSU).
Prior to Sagard, Sacha was with Power Corporation of Canada for nine years, where she most recently served as Assistant General Counsel and Assistant Secretary. Prior to Power, Sacha was an Associate in Corporate / M&A law at Dentons LLP, a global law firm. Sacha holds Civil Law (LL.L) and Common Law (LL.B) degrees from the University of Ottawa. She has served and continues to serve as a Director or Chair of a number of not-for-profit governance, community and fundraising initiatives.
Sacha Haque est une dirigeante senior, une partenaire commerciale et une conseillère de confiance comptant plus de vingt ans d’expérience juridique et opérationnelle. Sacha a rejoint le Webster Family Group (Imperial Windsor Group Inc. et la R. Howard Webster Foundation, une fondation philanthropique) en novembre 2023 en tant que présidente.
Sacha est également conseillère principale chez Sagard, une société de gestion d’actifs alternatifs multi-stratégies. Sacha a été associée, conseillère juridique générale et secrétaire de Sagard de 2017 à 2023, où elle était chargée de superviser tous les aspects des affaires juridiques du cabinet et était membre du comité exécutif du cabinet. Sacha est également membre du conseil d’administration de Trisura Group Ltd. (TSX : TSU).
Avant Sagard, Sacha a travaillé pendant neuf ans chez Power Corporation du Canada, où elle a récemment occupé le poste de conseillère juridique générale adjointe et de secrétaire adjointe. Avant Power, Sacha était associée en droit des sociétés et fusions et acquisitions chez Dentons LLP, un cabinet d’avocats mondial. Sacha est titulaire d'un diplôme en droit civil (LL.L) et en common law (LL.B) de l'Université d'Ottawa. Elle a été et continue d'être directrice ou présidente d'un certain nombre d'initiatives de gouvernance, de communauté et de collecte de fonds à but non lucratif.
Jen Hassum
Director // Directrice (Cambridge, ON)
Jen Hassum is the Executive Director of the Broadbent Institute, Canada’s progressive think tank dedicated to promoting social democracy and economic equality. She has extensive experience leading teams at the municipal, provincial, and national levels. As a former Director of Communications for a political party, Jen's efforts contributed to historic electoral victories. In her previous role at the United Steelworkers union, she was instrumental in organizing new workplaces and achieving significant public policy gains for working-class people. From time to time, Jen publishes her thoughts in the Ottawa Citizen, Toronto Star and National Observer.
Jen holds degrees from Trinity College at the University of Toronto and a Master’s in Canadian History from York University. She actively serves on several not-for-profit boards, living her commitment to community service and governance. Residing in Cambridge, Ontario, Jen balances her professional life with family time, enjoying life with her husband and two young children.
Jen Hassum est directrice général du Broadbent Institute, le groupe de réflexion progressiste canadien dédié à la promotion de la social-démocratie et de l’égalité économique. Elle possède une vaste expérience dans la direction d’équipes aux niveaux municipal, provincial et national. En tant qu'ancienne directrice des communications d'un parti politique, les efforts de Jen ont contribué à des victoires électorales historiques. Dans son rôle précédent au sein du syndicat United Steelworkers, elle a joué un rôle déterminant dans l’organisation de nouveaux lieux de travail et dans la réalisation d’importants progrès en matière de politique publique pour la classe ouvrière. De temps en temps, Jen publie ses réflexions dans l'Ottawa Citizen, le Toronto Star et le National Observer.
Jen est titulaire de diplômes du Trinity College de l’Université de Toronto et d’une maîtrise en histoire canadienne de l’Université York. Elle siège activement au conseil d'administration de plusieurs organismes à but non lucratif, fidèle à son engagement envers le service communautaire et la gouvernance. Résidant à Cambridge, en Ontario, Jen concilie sa vie professionnelle avec son temps en famille, profitant de la vie avec son mari et ses deux jeunes enfants.
Petros Kusmu
Treasurer // Trésorier (Vancouver, BC)
Petros Kusmu is a researcher at Harvard Business School, where he's studying the financing and strategies of employee-owned businesses. He’s also actively founding a private equity firm dedicated to acquiring and growing small-to-medium sized businesses in Canada and the USA. As a recent Investing Associate at Morgan Stanley, Petros advanced the firm’s climate/ESG agenda across its private equity and credit teams.
Previously, he was a Senior Manager in Deloitte's Strategy & Operations consulting practice with experience leading teams and engagements in corporate and innovation strategy, digital transformation, and operating model design across a range of industries in North America. Before joining Monitor Deloitte, Petros led a $14M organization with over 200 staff, helped scale a tech startup nationally, and worked in the British House of Commons. Petros is a director at the Hogan's Alley Society (one of Canada's only Black-led non-profits building and acquiring affordable housing), board member and treasurer for The Banff Forum (a national charity), and a co-founder of Black CAN (formerly, Black Voters Matter Canada).
Petros graduated from Harvard Business School with an MBA (High Distinction) as a Baker Scholar. He also holds a master’s degree from the London School of Economics where he studied as a Chevening Scholar on a full-ride scholarship and a bachelor's from the University of Alberta. He is a past World Economic Forum Global Shaper and Action Canada Fellow. Petros was a regular commentator on the CBC's News Network and has written for The Globe & Mail, Toronto Star and more.
Petros Kusmu est chercheur à la Harvard Business School, où il étudie le financement et les stratégies des entreprises détenues par leurs employés. Il est également actif dans la création d'une société de capital-investissement dédiée à l'acquisition et à la croissance de petites et moyennes entreprises au Canada et aux États-Unis. En tant que récent associé en investissement chez Morgan Stanley, Petros a fait progresser le programme climat/ESG de l'entreprise au sein de ses équipes de capital-investissement et de crédit.
Auparavant, il était directeur principal au sein du cabinet de conseil en stratégie et opérations de Deloitte, avec une expérience de direction d'équipes et de missions en matière de stratégie d'entreprise et d'innovation, de transformation numérique et de conception de modèles opérationnels dans divers secteurs d'activité en Amérique du Nord. Avant de rejoindre Monitor Deloitte, Petros a dirigé une organisation de 14 millions de dollars comptant plus de 200 employés, a contribué à la croissance d'une start-up technologique à l'échelle nationale et a travaillé à la Chambre des communes britannique. Petros est directeur de la Hogan's Alley Society (l'un des seuls organismes à but non lucratif dirigés par des Noirs au Canada qui construisent et acquièrent des logements abordables), membre du conseil d'administration et trésorier du Forum de Banff et cofondateur de Black CAN (anciennement Black Voters Matter Canada).
Petros est diplômé de la Harvard Business School avec un MBA (avec grande distinction) en tant que boursier Baker. Il est également titulaire d'une maîtrise de la London School of Economics où il a étudié en tant que boursier Chevening avec une bourse complète et d'un baccalauréat de l'Université de l'Alberta. Il est un ancien Global Shaper du Forum économique mondial et boursier d'Action Canada. Petros a été un commentateur régulier sur le réseau d'information de la CBC et a écrit pour le Globe & Mail, le Toronto Star et d'autres.
Jesse McCormick
Director // Directeur (Kamloops, BC)
Jesse works at the intersection of First Nations rights, environmental protection and major project development. He serves as the Senior VP, Research, Innovation and Legal Affairs for the First Nations Major Projects Coalition, a non-political and business focused coalition of over 160 First Nations working to advance First Nations economic participation in major projects across Canada.
Jesse has previously served as Director of Policy and Indigenous Relations for the Minister of Environment and Climate Change and as Director of Rights Implementation for the Minister of Justice and Attorney General of Canada. In those roles, he contributed to the establishment of Indigenous Protected and Conserved Areas, the reform of Canada’s environmental assessment processes and the passage of federal legislation to implement the Declaration on the Rights of Indigenous Peoples. Jesse has also advanced First Nations rights and interests internationally as a Senior Indigenous Fellow at the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights and he has served as a law clerk at the Federal Court of Canada. He holds degrees from the University of Guelph, the University of Ottawa and the Harvard Law School.
Jesse is a member of the National Board of the Liberal Party of Canada and he serves as Chair of the Indigenous Relations Council of the Canadian Nuclear Association. As a proud citizen of Canada, the Anishinabek Nation and the Oneida Nation (Wolf Clan), Jesse is committed to the achievement of reconciliation through the implementation of rights, treaties and responsibilities.
Jesse travaille à l’intersection des droits des Premières Nations, de la protection de l’environnement et du développement de grands projets. Il est vice-président principal, Recherche, innovation et affaires juridiques, de la First Nations Major Projects Coalition, une coalition apolitique et axée sur les affaires regroupant plus de 160 Premières Nations qui œuvrent à faire progresser la participation économique des Premières Nations aux grands projets partout au Canada.
Jesse a précédemment occupé le poste de directeur des politiques et des relations avec les autochtones pour le ministre de l’Environnement et du Changement climatique et celui de directeur de la mise en œuvre des droits pour le ministre de la Justice et procureur général du Canada. Dans ces fonctions, il a contribué à la création d’aires protégées et de conservation autochtones, à la réforme des processus d’évaluation environnementale du Canada et à l’adoption de lois fédérales visant à mettre en œuvre la Déclaration sur les droits des peuples autochtones. Jesse a également fait progresser les droits et les intérêts des Premières Nations à l’échelle internationale en tant que chercheur autochtone principal au Haut-Commissariat des Nations Unies aux droits de l’homme et il a été auxiliaire juridique à la Cour fédérale du Canada. Il est titulaire de diplômes de l’Université de Guelph, de l’Université d’Ottawa et de la Harvard Law School.
Jesse est membre du conseil national du Parti libéral du Canada et président du Conseil des relations avec les Autochtones de l’Association nucléaire canadienne. En tant que fier citoyen du Canada, de la nation Anishinabek et de la nation Oneida (clan du loup), Jesse s’engage à réaliser la réconciliation par la mise en œuvre des droits, des traités et des responsabilités.
Kristin Murray
Director // Directeur (Timmins, ON)
Kristin is a helper and speaker, specializing in Indigenous knowledge sharing, intersectional diversity and Afro-Indigenous identity. Kristin is a proud member of Chapleau Cree First Nation. With a personal interest and academic background in Equity, Diversity and Human Rights, Kristin has been an advocate for Indigenous Peoples in Northeastern Ontario for over 20 years; specializing in Child Welfare and Indigenous and Municipal Politics. Kristin is the Executive Director of Kunuwanimano Child & Family Services while also serving her second term as Councillor in the City of Timmins.
Kristin is also the first person of colour to become the Mayor of the City of Timmins. While engaging in advocacy work Kristin recognized the interconnectedness of “The Land” (Kitaskeynan); as it relates to the health and success of Indigenous Peoples and Communities. As a result, her passions have become developing strategic partnerships and influencing local policy to support and encourage the resurgence of Indigenous practices and teachings.
Kristin’s intersectional identity helps her empathize with diverse communities and brings compassion and kindness to her work. She is the descendant of a signatory to Treaty 9, who speaks with kindness and passion about integrating every individual’s personal responsibility into action toward reconciliation and decolonization. Based in Timmins, Ontario, Kristin enjoys spending time with her daughters and being on the Land.
Kristin est une assistante et une conférencière spécialisée dans le partage des connaissances autochtones, la diversité intersectionnelle et l’identité afro-autochtone. Kristin est fière d’être membre de la Première Nation crie de Chapleau. Avec un intérêt personnel et une formation universitaire en équité, diversité et droits de la personne, Kristin défend les peuples autochtones du nord-est de l’Ontario depuis plus de 20 ans, se spécialisant dans la protection de l’enfance et la politique autochtone et municipale. Kristin est la directrice générale de Kunuwanimano Child & Family Services tout en exerçant son deuxième mandat en tant que conseillère de la ville de Timmins.
Kristin est également la première personne de couleur à devenir maire de la ville de Timmins. Tout en s’engageant dans un travail de plaidoyer, Kristin a reconnu l’interdépendance de « la terre » (Kitaskeynan) en ce qui concerne la santé et le succès des peuples et des communautés autochtones. En conséquence, ses passions sont devenues le développement de partenariats stratégiques et l’influence des politiques locales pour soutenir et encourager la résurgence des pratiques et des enseignements autochtones.
L’identité intersectionnelle de Kristin l’aide à faire preuve d’empathie envers les communautés diverses et apporte compassion et bienveillance à son travail. Elle est la descendante d’un signataire du Traité 9, qui parle avec bienveillance et passion de l’intégration de la responsabilité personnelle de chaque individu dans l’action en faveur de la réconciliation et de la décolonisation. Installée à Timmins, en Ontario, Kristin aime passer du temps avec ses filles et être sur la terre.
Advisory Council // Le conseil consultatif
Cadmus Delorme
Founder and CEO
One Hoop
Thomas Park
Partner, Lead
BDC Deep Tech Fund
Julie Quenneville
Chief Executive Officer UHN Foundation
Anar Simpson
Board Member: CARE Canada, Technovation Girls
Strategic Advisor: TechWomen
Scott Wenger
Director of Government Relations Suncor